30.09.2016.
Programi ljetnih škola i stručnih usavršavanja Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture realiziraju se u trajanju od 40-50 sati. Osim teoretskih sadržaja, svaki program pruža polaznicima mogućnost vježbi i praktičnog rada, što je upravo neophodno za rad grupa u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima učenika. Radi se u grupama do 10 polaznika kako bi se svi ciljevi i zadaci Škole kvaliteto ostvarili.
Polaznici Ljetne škole dobivenim znanjem stječu uvjete za napredovanje u struci. Škola učitelja tehničke kulture ima potporu i odobrenje Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta. U realizaciji programa Ljetne škole, veliki doprinos u stručnom i kadrovskom smislu daju Hrvatska zajednica tehničke kulture i Agencija za odgoj i obrazovanje. Na taj je način veliki broj zainteresiranih učitelja osposobljen za različite izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, a učitelji pripravnici dobivaju stručnu pomoć u pripremi stručnih ispita.
Program XVI. ljetne škole bio je projektni zadatak “Pametna kuća“ koji je obuhvatio sljedeća područja osposobljavanja: elektronika, elektrotehnika, upravljačka tehnika i modelarstvo te predavanje i pomoć učiteljima pripravnicima za stručni ispit. XVI. Ljetna škola pedagoga trajala je 7 dana na kojoj je sudjelovalo 23 polaznika iz 13 društava pedagoga tehničke kulture.
Program elektronike, elektrotehnike i upravljačke tehnike vodio je su Robert Herčeki, dipl. ing. el, a modelarstvo Ivan Rajsz, prof.
Za metodički praktikum pripravnika za pripremu stručnog ispita bila su tri polaznika, a pripremu je vodila Silvana Svetličić, prof.
Ljetna škola završila je okruglim stolom na kojemu su sudjelovali Ivan Vlainić, predsjednik Hrvatske zajednice tehničke kulture, Ana Majić, predsjednica Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture, Mato Šimunović, dopredsjednik Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture, Dragan Vlajinić voditelj Ljetne škole, Biljana Trifunović, voditeljica Nacionalnog centra tehničke kulture, Hrvoje Vrhovski, Danijel Šimunić, voditelji radionica Hrvatske zajednice tehničke kulture i sudionici škole.
Glavni zaključak okruglog stola je kako se projektni zadatak pokazao iznimno zahtjevnim, ali i vrlo uspješnim. Svih dvadeset i tri polaznika uspješno je završilo model „Pametne kuće“. Model će služiti kao jedno od bitnih nastavnih pomagala u izvannastavnim aktivnostima u područjima modelarstava, elektronike i upravljačke tehnike.
Voditelji škole bili su tajnik Dragan Vlajinić, predsjednica Ana Majić i dopredsjednik Mato Šimunović.
Društva pedagoga tehničke kulture i Hrvatski savez pedagoga tehničke kulture djelovali su i onda kad nisu postojala Županijska stručna vijeća, kada nije bilo druge podrške osim Hrvatske zajednice tehničke kulture. Djeluje i danas, a djelovat će i u budućnosti. Bez obzira na to što se radi o entuzijazmu i dobrovoljnom radu učitelja tehničke kulture, zbog ljubavi prema tehnici i tehničkim aktivnostima evidentni su brojni dobri rezultati. Zato je vrlo važno nastaviti suradnju svih onih koji rade u interesu budućih naraštaja.
Bilten XVI. ljetne škole tehničkih aktivnosti preizmite ovdje.