“Poštovani gospodine predsjedniče Republike Hrvatske, predsjedniče Hrvatskog sabora, potpredsjednice Vlade Republike Hrvatske, dragi profesore Markotiću, svi organizatori, dame i gospodo.
Kao ministru znanosti, obrazovanja i športa, naravno da mi je zadovoljstvo bilo čuti riječi čovjeka koji je od početka u zadnje tri godine sudjelovao u razvoju i Hrvatskoga nacionalnog obrazovnog standarda, ali i svih onih vrednota koje se tiču tehničke kulture kako bismo cijeli projekt Hrvatskoga nacionalnog obrazovnog standarda zaokružili i našoj djeci osigurali sva ona nužna tehnička znanja kroz redoviti predmet, ali isto tako kroz izvannastavne aktivnosti, kako bi ona jednostavno postala konkurentna na svjetskom tržištu znanja.
Zašto je tehnička kultura tako važna? Pa ne postoji ni jedan segment rada u obrazovanju koji direktno ili indirektno nema veze s tehničkom kulturom. Ako odemo korak dalje i pogledamo vertikalu obrazovanja, onda se znanja iz tehničke kulture nastavljaju na sva ona znanja koja su nužna za razvoj jednog društva utemeljenog na znanju. Prije otprilike dva tjedna čuli ste novu znanstveno-tehnologijsku politiku Republike Hrvatske od 2006. do 2010. s jasno definiranim ciljem, a to je da Hrvatska postaje društvo utemeljeno na znanju i najkonkurentniji sustav obrazovanja do 2010. godine. Vrlo jasno izrečen cilj. Međutim, ako bismo gledali onu sponu koja je nedostajala, a ta je spona bila između sustava obrazovanja i sustava gospodarstva, onda su možda najbolji način njihova spajanja inovacije. Na nedavnom skupu, velikom skupu, ključnom skupu ministara u Kyotu, japanski ministar Macuda je istaknuo da je prioritet japanske vlade sadržan u tri misli i sve tri misli su vezane za inovacije. Upravo zato tehnička kultura ima veoma važnu razvojnu ulogu u jednom drugom obliku - gospodarstvu utemeljenom na znanju. HITRO, BICRO, Hrvatski institut za tehnologije i nova znanstvena politika imaju ulogu spajanja svega onoga što je vezano, više-manje na sustav znanja, ako hoćete, indirektno tehničke kulture i gospodarstva.
Što je Vlada Republike Hrvatske učinila, osim provođenja HNOS-a i niza drugih aktivnosti? U financijskom izvješću, koje ja imam, vjerojatno se prvi put dogodilo da je unutar određenog broja škola, pogotovo škola koje provode HNOS, išla investicija oko 100.000 kn, ali i u drugih 200 škola, upravo, radi opremanja s didaktičkom opremom kako bi tehnička kultura i ostale aktivnosti mogle zaživjeti u hrvatskim školama. S druge strane Proračun od otprilike 11 milijuna koliki je bio u 2003. godini za razvoj tehničke kulture, barem ono što Ministarstvo daje, narast će do konca ove godine otprilike na 18 milijuna kuna. To je snažna poruka, koja govori kako Vlada Republike Hrvatske i ovoMinistarstvo gledaju na tehničku kulturu.
Stoga, gospodine profesore, Vama i svim članovima od srca želim još najmanje 60 godina uspješnog rada, Vašeg što čvršćeg angažmana, a osobno mogu svjedočiti da ste vrlo perzistentan borac za prava i tehničke kulture, na tome Vam čestitam, ali čestitam i Hrvatskoj zajednici tehničke kulture 60. vrlo vrijednu obljetnicu.
Hvala vam lijepa.”