Učenici iz 15 županija i Grada Zagreba na radionici robotike za darovite osnovnoškolce

22.04.2014.

Šestu radionicu robotike za darovite osnovnoškolce provela je Hrvatska zajednica tehničke kulture tijekom školskih proljetnih praznika u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici.

Riječ je o programu čiji su ciljevi omogućiti darovitim učenicima petih i šestih razreda osnovnih škola bavljenje robotikom na visokoj razini, popularizirati robotiku među djecom i mladima te ih potaknuti na uključivanje u natjecanje mladih tehničara u području robotike i robotskog spašavanja žrtve, u Robokup i Robotičku alku. Među svim granama tehnike upravo je robotika odabrana za rad s darovitom djecom jer obuhvaća znanja iz elektrotehnike i elektronike te primjenu informatike(programiranje) pa je stoga jedna od najperspektivnijih područja tehničke kulture.

Od 13. do 18. travnja 2014. godine na ovoj šestodnevnoj radionici sudjelovalo je 19 učenika 5. i 6. razreda osnovnih škola iz 15 županija i Grada Zagreba. Učenike su za sudjelovanje na radionici preporučili njihovi učitelji tehničke kulture (jedan iz svake županije) koji su kao mentori sudjelovali na 56. natjecanju mladih tehničara i 2. smotri mladih poduzetnika (u školskoj godini 2013./2014.).

Tijekom trajanja radionice učenici su bili podijeljeni u dvije skupine (A i B) i obje skupine izvršile su planirani program. Učenici iz A skupine imali su veće predznanje i samostalnije rješavali zadatke. Većina učenika iz B skupine imala je manje predznanje tako da je rad s njima zahtijevao češće demonstracije, davanje smjernica i objašnjenja voditelja radionice.

Radionicu iz područja elektrotehnike, elektronike i robotike vodili su iskusni mentori tehničke kulture: Đula Nađ, Ana Berač i Petar Dobrić, a koordinator radionice bio je Hrvoje Vrhovski. Radionica je trajala 30 školskih sati, sadržavala je sljedeće teme: Izvori napajanja, strujni krug i indikacija stanja; Obični i izmjenični prekidač u strujnom krugu, ispitivanje strujnog kruga mjernim instrumentom; Svojstva elektroničkih elementa; Mjerenje i određivanje vrijednosti električnog otpora univerzalnim mjernim instrumentom;Određivanje vodljivosti dioda pomoću mjernog instrumenta i strujnog kruga te demonstracija montažne sheme spoja; Tranzistor kao prekidač; Izrada sklopa za upravljanje (Bubi prati crtu); Jednostavna mehanička konstrukcija; Složena mehanička konstrukcija; Složena mehanička konstrukcija s različitim vrstama prijenosa gibanja; Spajanje i instaliranje sučelja (kontrolera) s računalom, spajanje žaruljica robota s kontrolerom, programiranje i demonstracija kretanja robota i Dogradnja složene mehaničke konstrukcije u autonomnog robota.

Kako bi učenike upoznali s orijentacijom i komunikacijom - novim područjem u P-kategoriji natjecanja mladih tehničara kojim koordinira Hrvatska zajednica tehničke kulture - organizatori su pripremili radionicu s terenskom nastavom iz orijentacije i komunikacije. Radionicu iz osnova orijentacije i komunikacije vodili su ĐukaPelcl i Davor Marković, a trajala je 7 školskih sati.

U slobodno vrijeme za učenike je organizirano upoznavanje znamenitosti grada Kraljevice te razne društvene igre (pantomima, Sačuvaj svoj balon, Samo pleši i karaoke).

Radionica robotike za darovite osnovnoškolce organizirana je u okviru Male proljetne škole tehničkih aktivnosti Hrvatske zajednice tehničke kulture. U programu Male proljetne škole sudjelovalo je 42 učenika osnovnoškolske i srednjoškolske dobi iz cijele Hrvatske. Školu su posjetile predstavnice Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta: Vera Šutalo, načelnica Sektora za zajedničke poslove i programe i Ivana Pilko Čunčić, voditeljica Službe za posebne programe, strategije i međunarodnu suradnju, te prof. dr. sc. Ante Markotić, predsjednik Hrvatske zajednice tehničke kulture.

Izdvojeni dojmovi učenika o radionici:

  • Ocjena 5 je zato što sam naučila novo što u školi možda neću moći.
  • Naučio sam lemiti, spajati strujni krug i orijentirati se. Sve ostalo sam znao i prije i zbog toga je 4.
  • Naučio sam slagati robota, elektroniku, orijentirati se, programirati.
  • Naučio sam kako serijski spajati elektroničke sklopove, lemiti elektroničke sklopove tako da rade.
  • Najviše mi se svidjela komunikacija jer ima puno prakse, ali i elektronika.
  • Najviše mi se dojmio robot Bubi kojeg smo sami napravili.
  • Svidjelo mi se to što smo lemili i radili Bubija, a dojmile su mi se utrke i način podešavanja Bubija.
  • Sve je super, samo malo bolja hrana u manjim porcijama…
  • Najviše mi se svidjelo što smo se igrali na X-Box. Centar je dobro uređen, a učitelji su zabavni i smiješni.
  • … kada je došao X-Box sve je bilo izvrsno.
  • Profesori su bili super, znaju se šaliti, ova škola je za mene naj.
  • Profesori su izvrsni, vrijeme je bilo popunjeno, nismo se dosađivali.
  • Sve mi se svidjelo, jedino hrana nije bila nešto.
  • Radionica je tako dobra daje uopće ne bih mijenjao.
  • Znanje iz robotike primijenit ću u stvarnom životu, ali ne znam kada.
  • Nadam se da ću doći i sljedeće godine.


Ovo je samo jedna od aktivnosti koju Hrvatska zajednice tehničke kulture organizira u Nacionalnom centru tehničke kulture u Kraljevici. Ove godine posebno ističemo desetodnevnu 7. ljetnu školu tehničkih aktivnosti za učenike osnovnoškolskog uzrasta te terenske nastave i škole u prirodi u prostoru Nacionalnog centra tehničke kulture.

Bilten radionice možete preuzeti ovdje.

vrh stranice