Pozitivna međunarodna recenzija kurikuluma predmeta Tehnička kultura

31.01.2018.

Ministarstvu znanosti i obrazovanja nedavno su stigle pozitivne međunarodne recenzije za kurikulume francuskog jezika, tehničke kulture i matematike. U recenziji kurikuluma tehničke kulture finske Agencije za odgoj i obrazovanje ističe se da je on moderan i usmjeren na ishode učenja te relevantne praktične elemente, no upozorava se na mali broj sati predviđen za realizaciju ishoda te se predlaže da se dio ostvari kroz izvannastavni rad inače je kurikulum prezahtjevan.

Uključujući potporu EK od četiri milijuna kuna za evaluaciju provedbe kurikularne reforme, financiranje iz državnoga proračuna i prvi put 150 milijuna kuna iz EU fondova, Ministarstvo znanosti i obrazovanja za kurikularnu reformu ima osigurano ukupno više od 200 milijuna kuna, što konačno šalje jasnu poruku o spremnosti provedbe ove prijeko potrebne društvene promjene, ističe ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak.

Podsjetila je da je Zakon o strukovnom obrazovanju prošao prvo čitanje, uz potporu i nekih opozicijskih stranaka, te stoga u Saboru očekuje prvi politički konsenzus za reformu strukovnoga obrazovanja za koju će se osigurati milijarda kuna iz EU fondova.

U poruci učiteljima Divjak je istaknula da su stigle i pozitivne recenzije za kurikulume francuskoga jezika, tehničke kulture i matematike. „Za to su najvažniji učitelji diljem Hrvatske jer upravo o njima ovisi hoće li ova reforma doista zaživjeti ili ne pa upravo stoga posebnu pozornost u sljedećem razdoblju stavljamo na edukaciju učitelja - uživo, ali i u virtualnom okruženju", poručila je ministrica.

U recenziji kurikuluma tehničke kulture finske Agencije za odgoj i obrazovanje ističe se da je on moderan i usmjeren na ishode učenja te relevantne praktične elemente, no upozorava se na mali broj sati predviđen za realizaciju ishoda te se predlaže da se dio ostvari kroz izvannastavni rad inače je kurikulum prezahtjevan.
Ističući da su ishodi dobro osmišljeni, konkretni i vrlo jasni, recenzent napominje da su u Finskoj neki od ishoda navedenih u kurikulumu dio predmeta Fizika i Kemija, dok se finski kurikulum Tehničkog više se bavi praktičnim vještinama.
Recenzent upozorava da su ishodi ponegdje prilično zahtjevni za dob učenika i broj sati koji je na raspolaganju. „Primjena ovakvog kurikuluma zahtijeva dosta materijalnih i financijskih resursa te učiteljskih kompetencija. Predlažemo povezivanje ishoda učenja iz Tehničke kulture s ostalim predmetima kako bi se učinkovitije realizirali", dodaje se u recenziji.

Izvor: MZO

vrh stranice