Izvještaj o održanim radionicama

15.04.2024.

U suradnji Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku i Hrvatske zajednice tehničke kulture s ciljem promicanja zajedničkih aktivnosti u području tehničke kulture, održane su STEM radionice za studente pod nazivom Kreativne radionice. Kreativne radionice održane su u Osnovnoj školi Frana Krste Frankopana u Osijeku u razdoblju od 2. travnja 2024. do 5. travnja 2024.

Na radionicama sudjelovali su studenti 2. godine Učiteljskog studija u sklopu izbornog predmeta Izvannastavne informatičke i tehničke aktivnosti. Studente su kroz radionicu vodili iskusni edukatori Hrvatske zajednice tehničke kulture i nastavnici Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti. Ova suradnja između akademske zajednice i praktičara iz područja tehničke kulture doprinijela je stvaranju poticajnog okruženja koje je potaknulo razvoj kreativnosti i tehničkih vještina svih sudionika. Svaki dan održavanja ovih kreativnih radionica obilježen je ugodnom radnom atmosferom koja je poticala grupu budućih učitelja. Studenti nisu samo prisustvovali, već su s ozbiljnošću pristupili svakom segmentu projekta. Njihova predanost radu, želja za stjecanjem novih znanja te otvorenost prema novim idejama bili su izvanredni. Kreativnost ovih studenata došla je do izražaja u svakom koraku, obogaćujući naše radionice i potičući nove ideje među svim sudionicima.

Studenti su kroz navedeno vrijeme uspješno odradili 6 tematskih radionica naziva: Šišmiš, Raketa, Krijesnica, Čestitka, Nakit i Šaralica. U procesu izrade različitih elemenata, postavljeno je pitanje o primjerenosti ovih radionica za provedbu u razrednoj nastavi te kako ih što bolje prilagoditi kako bi se potaknuo razvoj fine motorike i omogućilo personaliziranje radova učenika. Ovaj refleksivni pristup omogućio je studentima da razmišljaju o načinima prilagodbe aktivnosti kako bi se maksimalno iskoristio potencijal učenika kroz razvoj njihovih vještina i slobodno izražavanje kreativnosti.

  

Jedan od ključnih čimbenika u uspješnom poučavanju tehničkih vještina je prisutnost vještog učitelja. Vješt učitelj nije samo predavač, već i mentor, inspiracija, podrška i pokretač promjena. Njihova sposobnost da prenesu znanje na način koji je razumljiv i poticajan za učenike ključna je za razvoj njihovih tehničkih kompetencija. Vješt učitelj osmišlja zanimljive i interaktivne aktivnosti koje potiču učenike da istražuju, eksperimentiraju i stvaraju, potičući time njihovu motivaciju i samopouzdanje u vlastite sposobnosti. Uvođenje tehničkih vještina u osnovnoškolsko obrazovanje ključno je za pripremu učenika za suvremeno društvo. Tehničke vještine poput programiranja, dizajniranja i inženjeringa potiču kritičko razmišljanje i kreativnost. Najveću ulogu nosi kompetentan učitelj koji je ključan za motivaciju i uspješno prenošenje znanja. Integracija ovih vještina potiče inkluzivno obrazovanje te priprema učenike za buduće izazove tržišta rada. Stoga, ulaganje u obrazovanje učitelja i integraciju tehničkih vještina neizostavno je za formiranje kompetentnih i uspješnih osoba. Upravo takav primjer imali su ovi studenti sudjelovanjem na ovim radionicama. Radujemo se novim suradnjama koje će omogućiti daljnji razvoj i napredak obrazovanja studenata u područjima tehnike.

 

Statistička obrada ankete

Po završetku radionica proveli smo anketu među studentima kako bismo dobili povratne informacije o njihovom zadovoljstvu provedbom kao i konstruktivnim komentarima kako unaprijediti radionice za sljedeće generacije. Anketa koja se provodila bila je anonimna te su studenti potpuno slobodno mogli iskreno odgovoriti na postavljena pitanja. Svoj osvrt na provedene radionice dalo nam je 25 studenata koji su sudjelovali u priređenim aktivnostima.

 

 

Udio studenata koji su izjavili da bi neke od odrađenih vježbi provodili unutar razrednog odjela iznosi čak 84 %. Ovo sugerira da su studenti prepoznali vrijednost i praktičnu primjenjivost sadržaja radionica u kontekstu redovne nastave. Njihov interes za integraciju ovih vježbi u učionicu sugerira potencijal za daljnje proširenje i primjenu koncepta izvan okvira radionica. Nadalje, studenti su dali konkretne prijedloge o načinima prilagodbe vježbi za upotrebu u učionicama, poput pružanja gotovih izrezanih ili istočkanih predložaka koje bi učenici mogli koristiti. Ovi prijedlozi za prilagodbu vježbi za redovnu nastavu pokazuju fleksibilnost i praktičnost sadržaja radionica te sugeriraju mogućnost njihove šire primjene u obrazovnom kontekstu. Ovo je vrijedan zaključak koji ukazuje na potencijalnu suradnju između organizatora radionica i obrazovnih institucija radi integracije ovakvih aktivnosti u redovni nastavni program.

 

Također smo zamolili studente da radioničarima ostave kratak komentar o njihovu pristupu i angažmanu. Prikaz koji slijedi grafički prikazuje neke od komentara studenata upućenih pojedinom radioničaru.

 

 

Studenti su bili izrazito zadovoljni osobama koje su ih vodile kroz radionice te su im ostavili obilje pozitivnih komentara o njihovom angažmanu. Njihova stručnost, entuzijazam i predanost u vođenju radionica bili su posebno istaknuti u povratnim informacijama. Mnogi su istaknuli kako su se osjećali ugodno zahvaljujući njihovom mentorstvu, što je doprinijelo kvaliteti njihovog iskustva tijekom radionica.

Na temelju komentara dobivenih od studenata, zaključujemo da su radionice bile izuzetno uspješne i dobro prihvaćene. Studenti su istaknuli nekoliko ključnih točaka. Prvo, postojala je opća suglasnost o potrebi za više materijala poput škara i ljepila, što bi moglo poboljšati praktični aspekt radionica. Također, sudionici su istaknuli da je broj aktivnosti bio dobro odmjeren, a omjer između broja edukatora i grupa bio je zadovoljavajući. Neki sudionici su sugerirali puštanje glazbe u pozadini kao mogući dodatak koji bi unaprijedio atmosferu. Atmosfera tijekom radionica opisana je kao vesela i ugodna, a edukatori su dobili pohvale za svoj angažman, entuzijazam i sposobnost stvaranja poticajne okoline. Općenito, sudionici su bili vrlo zadovoljni iskustvom i izrazili su želju da se slične radionice ponove. U konačnici, zaključujemo da su radionice bile uspješne na obostrano zadovoljstvo i veselimo se sljedećoj suradnji.

Anketu i statističku obradu podataka priredila Dora Dulemba, koordinatorica projekta foozos i hztk.

vrh stranice